fredag 19 maj 2017

Lyckoklöver

Lyckoklöver



Något småblommigt sött i rosa



Älskar hägg.


Mycket blommor i plommonträdet. Hoppas det ger fin skörd i år.

Älskade mårbacka



Var orolig över värmen som skulle komma idag så jag gav mig ut redan i morse och planterade en drös blommor som stått på vänt. Även lite annat som inte hamnade på bild.
Bland annat en klematis som jag fick i påskpresent.
Den hamnade i min nyanlagda rabatt som jag gjorde förra året.
Tyvärr ser det ut som att några växter inte orkade överleva där i.
Jag avvaktar och ser vad som händer.
Har ingen ork till sånt pyssel ändå nu.
Klippte sista biten av gräsmattan med som inte blev av igår.
Sen vila!
Värmen kom aldrig, det har hållt sig på dryga tjugo grader. Alldeles tillräckligt varmt för min höggravida kropp.

Ska bli roligt och se om bebis tänker komma imorgon.
Frågade Elin för några veckor sedan när hon trodde att bebis skulle komma. 20:e maj svarade hon helt självklart utan att egentligen veta vad hon pratar om. För ett litet tag sedan sa jag att, nu är jag trött på det här, när tror du bebisen kommer? Om 10 dagar säger hon. Det roliga är att just den dagen var det 10:e maj. Alltså blev hennes svar återigen den 20:e maj. Hade varit riktigt kul om hon lyckades!
Kanske kan lyckoklövern jag köpte hjälpa till att bringa lite extra tur?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar