fredag 9 september 2016

Färgsprakande smörgåstårta





Denna goda gjorde jag i våras.
Till påskafton faktiskt.
Riktigt fräsch och god.
Recepetet hittade jag i icas tidning Buffé men finns även här.
Det står att receptet är avancerat men det tycker jag nog inte att det var.
Sprängfylld med gottigheter som kallrökt lax, handskalade räkor, avocado, pepparrot, sparris, ägg, ärtskott, polkabetor, gulbetor mm.
Våga testa!
Passar vilken festlig helg som helst.
Gör klart dagen innan och dekorera samma dag som den ska ätas.



Helg var det nu ja.
Sjukhelg.
Var frusen redan i måndags på jobbet men tänkte inte så mycket på det.
Tisdag morgon vaknar jag med halsont och mådde halvrisigt men masade mig iväg och gjorde mitt jobbpass ändå.
Onsdag var min lediga dag och jag kände mig ännu lite sämre men tänkte att det skulle hinna vända under natten.
Vaknar torsdag morgon och är helt genomvåt av svett och mår riktigt risigt så det blev att sjukanmäla sig istället.
Optimist som jag är så trodde jag att jag skulle hinna bli frisk nog att gå iväg idag men när jag igår eftermiddag fortfarande inte orkade vara uppe några längre stunder var det bara att meddela om en dag till hemma.
Så nu tror jag såklart att imorgon ska jag må bra igen!
Trevlig helg.
Måndag blir nya tag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar