lördag 14 mars 2015

Intervaller



Efter en god frukost gav jag mig ut på en löptur igen.
Så härligt att vara igång.
Härligt med barmark.
Bitvis rensopat från allt grus.
Strålande sol.
Lekande ekorrar.
Kvittrande fåglar.

Idag testade jag ett av fyra olika intervallpass jag tänkt prova.
Målet med dom är att kunna göra ett personbästa på 5 km.

Dagens intervallpass: Öka i mitten
Värm upp med lätt jogg i 10-15 minuter.
Gör några rörlighetsövningar.
Avsluta uppvärmningen med 3-4 stegringslopp.
Spring 2x1000m. Vila 90 sekunder mellan.
Spring 5x30 sek i hög fart med 30 sek vila emellan.
Vila 2 minuter efter sista intervallen.
Avsluta passet med 1000 m löpning.


Det var ett trevligt pass.
Ser fram emot nästa som blir något annat.
Antagligen på måndag eller tisdag.



Natten till igår fick en av mina kusiner barn, en liten tös.
Så roligt.
Vi är åtta kusiner i tät ålder men hittills har det bara varit jag som fått barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar