måndag 1 september 2014

Melindas tårta - tetrisinspirerad







Nu har det gått en och en halv vecka sedan jag gjorde denna tårta så jag nästan hunnit glömma vad jag hade i den.
Jag gjorde den i present till en kompis Melinda istället för att ge en blomma.

Tårtan består av Roy Fares chokladtårtbotten som du hittar recept på här.
Den är sedan fylld med hans chokladfrosting och min kolasås.
Kolasåsen gjorde jag enligt receptet som du kommer till om du klickar på länken. Men jag gjorde då bara själva kolan och kokade den tills den var 108 grader.
Har du ingen termometer så är det när den börjat få färg och känns lite seg när du ringlar den. Passa den för den blir snabbt för hård.
Spacklade den gjorde jag sedan med min chokladkräm.
Lock och dekor består av sockerpasta/sugerpaste.

Jag ringlade alltså kolasås på varje lager innan jag bredde på ett lager chokladfrosting.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar