torsdag 1 maj 2014

Real Madrid cake








Nu var det dags för Liam att fylla 9 år.
Grattis till han!

Det stora intresset är fortfarande fotboll.
Hur gör man en fotbollstårta till
samma person för tredje gången?
Efter en stunds funderande så kändes
en fotbollssko i guld rätt.
Tyvärr ser den väldigt gul ut på bilden men är mer guldig i verkligheten. Dock inte så mycket som jag önskat.

Såklart blev den inte så fin som den var i mina tankar men jag är nöjd ändå.
Inte helt lätt att organisera barn, mat och allt annat som ska till i en småbarnsfamilj.

Skon har jag byggt upp med rice krisp treat och sedan sockerpasta på det.
Som ni ser så göt jag formen i en sko.

Tårtan består av vanlig vaniljbotten fylld med chokladfrosting a la Roy Fares och vaniljfudgemousse. Spacklade den sedan med enkel chokladsmörkräm.
Jag har täckt tårtan med Satin Ice sockerpasta.
Testade den för första gången till vår bröllopstårta och det är den absolut bästa jag testat.
Ytan blir så len och slät.

RICE KRISP TREAT

1 msk smör
100 g marshmallows
5 dl rice krisp

Smält smöret i kastrull på låg värme.
Tillsätt marshmallowsen och smält dom också, se till att det inte bränns.
Ta bort från värmen och blanda ner rice krisp.
Forma till önskad form medan den fortfarande är varm.

Ska massan kunna ätas bör den inte göras mer än tre dagar innan.
Ska den inte ätas kan den göras långt i förväg.



Rice krisp treat är jättebra att använda till större dekorationer, då de inte blir så tunga som om man skulle göra på enbart sockerpasta. Sen blir det inte så dyr materialkostnad på dekorationen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar