söndag 15 april 2012

Solgul energi

Såhär ser det ut utanför fönstret just nu. (ni får klicka på bilden för att se den bättre)
Solen är på väg ner och ger ett sådär magiskt sken ihop med regnet som öser ner.
Regn är härligt ibland!

Igår sken solen och jag var på loppis.
Jag hittade mycket kul, onödiga, fina, bra saker.
Som den här fina solgula svensktillverkade docksängen med hjul.

Gabriel såg den direkt i bilen när jag kom hem och blev stormförtjust. Så båda ungarna har redan hunnit dra runt på den och den har dragits upp och ner för våningarna i huset!


I höstas köpte jag på mig några gula prylar från loppis ifall jag skulle bli sugen på att pynta hemmet med det. (jag är annars en stor motståndare till just gult, även gula blommor. Kan hända att jag är på väg att ändra mig. Nej, det tror jag inte men en liten kort period och sen kanske bara en och en annan liten gul detalj)
Hur som helst, igår råkade jag visst få med mig ett par gula prylar så nu bor de tillsammans med de andra på mina två hyllor i köket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar